Als ondernemer of zzp’er is het belangrijk dat je meer klanten en meer bereik krijgt. Eén van de manieren om dit te doen, is door te adverteren op Facebook. Lang niet iedere ondernemer doet dit graag, omdat het geld kost en er wellicht wat risico’s aan vast zitten. Toch zijn er verschillende redenen te bedenken om wél te adverteren op Facebook. Wat zijn de voordelen?

 

Adverteren op Facebook is makkelijk

Facebook heeft voor jouw bedrijfspagina talloze mogelijkheden om te adverteren. Je kunt een advertentie aanmaken voor meer likes op je Facebookpagina of voor meer views op een specifiek bericht. Eigenlijk is alles mogelijk en met een paar muisklikken geregeld. En als het niet helemaal duidelijk is, dan heeft Facebook een zeer uitgebreide help-pagina, waar je antwoord op al je vragen krijgt. Het is dus heel erg gemakkelijk om een advertentie op Facebook aan te maken.

Je kunt gericht adverteren

Op Facebook kun je gericht adverteren en dat is ideaal voor zzp’ers. Dit is bij andere advertentienetwerken vaak niet het geval. Je kunt precies aangeven wat je doelgroep is en welke interesses ze hebben. Het is mogelijk om te zoeken op leeftijd, hobby en zelfs woonplaats. Hierdoor kun je zelfs mensen die bij jou in de buurt wonen heel gemakkelijk bereiken.

Iedereen zit op Facebook

Er zijn tegenwoordig maar weinig mensen die niet op Facebook zitten. Ze houden via Facebook alles in de gaten. Zoekmachines worden daardoor minder gebruikt en steeds meer interactie vindt plaatst via Facebook. De kans dat jouw doelgroep de advertentie ziet en er ook iets mee doet is dus erg groot.

Adverteren op Facebook is goed voor de interactie

Op Facebook is interactief bezig zijn een groot voordeel. Juist door de interacties, kunnen bedrijven sneller opvallen. Mensen hebben de mogelijkheid om bij je advertentie aanvullende vragen te stellen, waar jij gericht antwoord op kunt geven. Dit kan een groot voordeel zijn, omdat potentiële nieuwe klanten juist meer van je te zien kunnen krijgen. Ze krijgen hierdoor een beter beeld van jouw bedrijf. Ook kunnen andere mensen de vragen en reacties zien. Bij andere advertentienetwerken is het doorgaans niet mogelijk om reacties te plaatsen en hierdoor wordt het een eenzijdige vorm van adverteren.

Het is goedkoop

Ergens adverteren kan erg prijzig zijn. Een advertentie in een lokale krant plaatsen is best duur en de kans is groot dat je er niet de juiste doelgroep mee te pakken krijgt. Op Facebook kun je een stuk goedkoper adverteren. Het is al mogelijk om vanaf 1 euro per dag te adverteren. Handig wanneer je niet zeker weet hoeveel effect de advertenties hebben en je niet meteen een enorm risico wilt nemen.

Je kunt je mailinglijst vergroten

Het is mogelijk om mensen die lid zijn van jouw mailinglijst uit te sluiten van de advertentie. Hierdoor kun je nieuwe mensen vinden die zich aanmelden voor jouw mailinglist. Dit werkt vooral goed als je iets gratis weggeeft bij het aanmelden van de nieuwsbrief. Denk aan een gratis e-book. Hier kun je gemakkelijk een advertentie voor aanmaken op Facebook en het aantal aanmeldingen voor jouw nieuwsbrief zal flink stijgen.

Ook adverteren op Facebook?

Wanneer je ook wilt adverteren op Facebook, dan kun je dit doen via je bedrijfspagina. Het aanmaken van een advertentie is gemakkelijk, maar belangrijk is wel dat je de advertentie op de juiste manier instelt. Hoe beter je Facebook advertentie is ingesteld, hoe effectiever dit uiteindelijk is. Je zou hier zelf mee kunnen experimenteren en bekijken welke vorm van adverteren op Facebook voor jou goed werkt, maar het is ook mogelijk om hier hulp bij te krijgen. Neem contact met me op voor meer informatie.